Een rustig dagje

13 augustus 2015 - Cha-am, Thailand

Vanochtend ging de wekker om 9:45 want we gingen om 10:00 ontbijten, omdat het ontbijt om 10:30 sloot. Eindelijk uitslapen dus! Ik heb helemaal tot de wekker geslapen, en heb een goede nachtrust gehad.

Het was een groot ontbijt, er was erg veel keus. Ook was er een pancake automaat. Als je op een knop drukte dan maakte de automaat 1 verse pancake, en als je 2 keer drukte 2 enzovoort. En per pancake duurde het 1 minuut om te maken, dus dat was zeker een bijzondere ervaring. Ik vond hem erg goed smaken!

Na het ontbijt zagen we dat de zon scheen, dus gingen we maar aan het zwembad liggen. We zagen al wolken aankomen, dus we wilden nog van wat zonnestralen genieten. Rond 13:00 begon het hard te regenen, dus vluchtten we naar de lobby om te schuilen. Na wat overleg besloten we naar het 'dorp' waar we zaten te lopen als het droog was om daar te lunchen. Na ongeveer een half uurtje was het droog, dus gingen we op pad.

We kwamen uit bij een typisch Nederlands restaurant, want de meesten hadden wel zin in een frikandel of een kroket, wat ze daar natuurlijk hadden.

Na de lunch was het nog steeds bewolkt, maar het was gelukkig wel droog. Fleur en ik hadden geen zin om aan het zwembad te gaan liggen met al die bewolking, dus bedachten wij om naar de fitness te gaan. Terwijl de rest allemaal aan het zwembad lag, gingen wij aan onze conditie werken!

Na een dik uur sporten, waren we rond 17:00 klaar, en na even gedoucht te hebben, sprong ik nog in het zwembad. Want ondanks de bewolking, was het toch nog erg warm. Na het zwemmen spraken we met de familie Wolf en een stel af om met een busje naar Hua Hin te gaan. We spraken om 18:45 af in de lobby.

Na een kwartier rijden kwamen we aan in het centrum, we liepen richting de night market. Nadat we hadden rondgekeken, en sommige mensen wat hadden gekocht, gingen we richting de zee. Na daar een restaurant gevonden te hebben, en lekker te hebben gezeten, gingen we weer even langs de night market. Want sommige mensen wilden toch nog wat kopen, en gewoon lekker rondkijken. Vervolgens liepen we terug naar het busje, en gingen we om 22:30 weer terug naar het hotel.

Martijn

1. Maria:
    13 augustus 2015
    Nou Martijn, in verhouding met de voorafgaande weken was dit echt wel een rustig dagje. Maar jou kennende kun jij zo'n dag niet voorbij laten gaan zonder nog iets sportiefs te doen. Gelukkig had je een medereiziger die er hetzelfde over dacht, zodat jullie samen naar de fitness konden gaan. Het begint nu op te schieten met jullie reis. Nog een paar dagen en dan zit het er jammer genoeg weer op!
  2. L.jansen:
    14 augustus 2015
    Wel prettig dat jullie na zo'n drukke en vermoeiende dagen met veel bustochten enkele dagen van rust en ontspanning kunnen genieten.