Laatste avond

10 augustus 2015 - Mueang Chiang Mai District, Thailand

De wake up call was vanochtend al om kwart over 6 door de lokale haan. Dit was ruim voordat het hotel personeel ons zou wekken. Het ontbijt was heel eenvoudig ei met toast. We gingen van het hotel aan de rivier weer richting Chiang Mai.
Vandaag was het gelukkig minder warm dan gisteren toen de gevoelstemperatuur opliep tot 40 graden.
We stopten bij een Nationaal Park met de "grand" canyon van Thailand. We wandelden naar de hangbrug 50 meter boven de canyon. Dit bood een mooi uitzicht op de canyon. Met een deel van de groep liepen we verder tussen bospaadjes en rotsen. Een deel van de groep liep naar een waterbron,  deze bleek opgedroogd. Zelf klom ik. samen met andere "oudjes" naar een viewpoint met een rots die leek te komen uit de film de Lion King. De afdaling langs de granieten rotsen was lastiger dan de klim naar boven. De rest van de groep had ondertussen ijsjes gegeten en koffie gedronken.
Voor we gingen lunchen in Chiang Mai had Dick een verrassing in petto een museum vol houtsnijwerk. We zijn maar even binnen geweest omdat de prijs van de entree van 50 Bath naar 200 Bath werd verhoogd voor Westerlingen. Hiermee gingen wij niet akkoord dus in de busjes naar Chiang Mai. Hier hebben wij goed geluncht.
Nadat wij  weer waren ingecheckt in ons hotel in Chiang Mai, kozen de meeste voor het bezoek aan een 3D museum ipv het zwembad. Hier hebben we bijna 2 uur doorgebracht met het maken van foto's voor allerlei achtergronden. Het was vanmiddag met 36 graden weer warm in Chiang Mai. Ik ben toch nog effe snel het warme zwembad ingedoken.
Vanavond hadden we een afscheids etentje met de groep, Het was het laatste etentje met de reisleider erbij.
Het etentje was bij een restaurant waar we vooraf bitterballen konden bestellen.
De jeugd had een lied voor de reis leiding gecomponeerd Sanne en Tom met name. Wij brachten het met zijn allen ten gehoor. Dick was in tranen.
Hierna zette hij zijn  beste beentje voor en bracht ons naar een regea  bar waar een band aan het spelen was.  Iedereen ging los. Fleur was jarig, dus dit hebben we met zn alle gevierd. Een domper op de avond was dat portemonnee en mobiel  van 2 leden van de groep waren gestolen.  Morgen weer  vroeg  op.
Guido

1. Jeroen:
    10 augustus 2015
    Wat jammer dat de diefstal net de laatste avond moet verpesten. En ik had van Sanne niet anders verwacht; dat heeft ze dan niet van een vreemde. Ik ben ook tijdens mijn reizen "de klos" om een speech o.i.d. in elkaar te draaien. Veel plezier morgen in de nachttrein naar Bangkok en daarna de dagen aan het strand. Jullie kunnen dan bijkomen van een m.i. onvergetelijke reis.
  2. Maria:
    10 augustus 2015
    Tjeetje, wat vervelend van die diefstal. Dat geeft toch een vervelende indruk van de vakantie.
    Goed van jou, Guido, dat je de uitdaging aanging om een berg te beklimmen. Als het dan gelukt is, is de beloning van een mooi uitzicht extra meegenomen. En natuurlijk, die afdaling is moeilijker omdat je niet goed weet of je je voeten wel veilig neer kunt zetten. Fijn dat het gelukt is.
    Ik heb zo'n idee dat jullie een geweldige en onvergetelijke vakantie hebben gehad gezien jullie verslagen en foto's. En nu nog een paar dagen lekker luieren aan het strand en een beetje bijkomen, zodat je niet uitgeput thuiskomt.
    Wij verheugen ons al op jullie verhalen en foto's.