laatste busrit en laatste hotel

12 augustus 2015 - Hua Hin, Thailand

Gisteren om 18:00 was het zo ver.  In de nachttrein  naar Bangkok. Niemand wist wat we er van moesten verwachten. Toen we op het " station" aankwamen ( het was net zo groot als een centraal  busstation in Nederland) stond de trein al klaar.
Een prachtige paarse, ouderwets stinkende trein met gangpaden waar precies 1 koffer in de lengte doorheen paste.  We kregen met onze hele groep dezelfde coupe, dus dit was heel gezellig.  Er stond voor iedereen een doos met avondeten klaar. Nouja, koude rijst,  koude kip en een broodje ham. Gelukkig hadden we van tevoren al een broodje bij de Subway  gehaald en zaten we behoorlijk vol.

Veel tijd om te eten hadden we toch niet, want om 19:00 kwamen ze de bedden al uitklappen. De zitbanken beneden werden tot een bed uitgevouwen en daarboven nog een bed.  Zo konden er twee mensen boven slapen. Ik heb  eindelijk een keer voordeel gehad met mn kleine lengte, want ik paste precies in het bed en hoefde mn knieën niet op te trekken.  Mama viel natuurlijk gelijk in slaap. Ik heb nog even zitten kaarten en film kijken,  maar ben daarna ook gaan slapen. Dit lukte verassend goed. Om 5:30 kwam het wake up call mannetje al weer langs om de bedden op te ruimen en om 6:20 stonden we op het station van Bangkok.  De nachttrein  vloog voorbij.

In  een hotel naast het treinstation  kregen we een ontbijtbuffet.  En tot ieder zijn vreugde bevatte dit buffet kaas. De plakjes vlogen de tafels over. Vervolgens hebben we afscheid  genomen  van onze reisgids, Dick, en was het tijd om voor de allerlaatste keer in de  bus te gaan naar ons laatste hotel.

Om 11:00 kwamen we er al aan en toen waren de kamers natuurlijk  nog niet schoongemaakt, dus de jeugd dook gelijk in het zwembad met een super mooi uitzicht  op het strand en natuurlijk  niet te vergete  een glijbaan. Na een heerlijke lunch in het restaurant  zijn ook de volwassenen gaan zwemmen.
Niet alleen zwemmen, want om 16:00 hadden ze allemaal de poolbar gevonden, waar het happy hour was. En dat komt dan heel goed uit met zo'n uitgebreide  cocktailkaart.
Om 18:00 ging iedereen douchen en onkleden, want we hadden met twee andere gezinnen om 19:30 beneden in de lobby afgesproken om daarna met zn alle te dineren. Toen we beneden aankwamen begon net het thaise volkslied.  Het is hier vandaag namelijk de verjaardag van de koningin  en dus moederdag. Alle thaise mensen stonden met een kaarsje in hun hand te zingen terwijl ze naar de beamer  keken waarop het live  feest te zien was in Bangkok. Wij kregen  van het personeel ook een kaarsje en hebben meegekeken. Heel leuk dat we dit nog even hebben meegemaakt. Daarna werd er overal vuurwerk afgestoken.

Inmiddels was het al 20:00 en iedereen begon honger te krijgen, dus gingen we op zoek naar een restaurant.  Natuurlijk kwamen we uit bij een Nederlands restaurant  waar we heerlijke kroketten en schnitzels hebben gegeten. Nederlandse restaurants  trekken toch Nederlanders aan, want alle andere mensen van onze groep zaten er ook te eten. Zo hebben we toch nog een beetje met heel de groep gegeten.

Morgen mogen we voor het eerst echt echt echt uitslapen.  Het ontbijtbufet  is om 10:30 afgelopen, dus dat wordt om 9:45 opstaan en daarna heel de dag zwemmen en zonnen. Beter kan niet.

Sanne

1. L.jansen:
    13 augustus 2015
    Fijn dat je in de trein zo goed hebt geslapen en bij aankomst lekker in het mooie zwembad heb kunnen duiken.
  2. Maria:
    13 augustus 2015
    Nou Sanne, ik reageer een beetje laat op jouw verslag. Niet dat ik het niet leuk vond, maar ik had het op opa's I pad gelezen en toen kon ik niet reageren. Zelfs een nachtrit per trein kan nog spannend zijn. Wat ik zo leuk vond dat je het verjaardagsfeest van de koningin hebt kunnen meemaken. Andere groepen zijn er op een ander tijdstip en die beleven dat niet. Zo zie je dat ieder land zijn feestdagen op zijn eigen manier viert.
    En dat je zo blij kunt zijn met een plakje kaas vond ik ook bijzonder, terwijl je door het jaar heen misschien nooit kaas op je brood eet. Wat zullen jullie smullen als je weer thuis bent.