Onze laatste busreis

19 augustus 2019 - Georgetown, Maleisië

Maandag 19 augustus

Vandaag vertrokken we om 8:30 met de bus naar Penang. Een eiland dat met een brug van bijna 23 kilometer aan het vasteland is verbonden.
Voor sommige van ons viel het opstaan erg zwaar omdat de groep besloten had om gebruik te maken van de Karaoke bar. Tot in de kleine uurtjes werden nummers ten gehore gebracht wat resulteerde in filmpjes in de groepsapp waarop je de “meezingers” soms beter kon horen dan degene met de microfoon. Maar het was supergezellig. De busreis verliep voorspoedig en al snel kwamen we bij Boeddhistischs grottempel San Poh Tong. De happy Boeddha keek ons vriendelijk aan. Achterin de grot zitten water schildpadden. Deze mocht je tomaatjes geven voor een lang leven. Het leverde een waar schildpaddengevecht op waarbij de grote schildpadden gewoon over de kleintjes heen liepen. Daarna zijn we nog naar de offerplaats geweest waar de Chinezen offers in de vorm van rijst, fruit, bloemen enz. brengen voor de overledenen. De offers waren nog niet neergelegd of de apen vlogen eropaf, wat ook weer een flinke strijd opleverde. Tot slot hebben we de koi karpers en Catfish gevoerd.
Al dit eten geven moet toch positief uitpakken.
Nadat we de tempel verlaten hadden zijn we langs Ipoh gereden waar de mooiste moskee van Maleisië staat en hebben we het paleis van de sultan bewonderd. Daarna zijn we naar het hotel gegaan in Georgetown, waar velen een duik in het zwembad namen.
Om 19:30 zijn we gezamenlijk, echter zonder Martijn want die voelt zich nog niet lekker, naar een foodcourt gegaan waar een lange tafel voor ons klaar stond. Ieder voor zich kon bij alle stalletjes rondom bestellen waarna ze het aan tafel kwamen brengen. Het was allemaal super goedkoop en de man van de loempia’s riep maar iedere keer als hij weer kwam bezorgen “ik hou van jou “ wat veel lol opleverde. We hebben hem ook  nog 'houdoe' proberen te leren. Daarna gingen er nog artiesten zingen en hebben wij volop meegedaan zowel met zang als dans. Na een tijdje wilde de jeugd naar een bar met betere muziek en zijn de oudere naar het hotel gegaan. Ik hoor morgen wel hoe laat het dit keer is geworden.

Rina

IMG-20190819-WA0043IMG-20190819-WA0042IMG-20190819-WA0040IMG-20190819-WA0041IMG-20190819-WA0044

1. Petra:
    19 augustus 2019