De eindbestemming

21 augustus 2019 - Pulau Langkawi, Maleisië

Woensdag 21 augustus

De wake-up call om 6:00 was voor sommige een stuk moeilijker te verwerken dan anderen. Gisteren waren een paar mensen og iets langer in het barretje gebleven om de verjaardag van Niek te vieren. Maar om 8:30 zat iedereen zo fris en fruitig mogelijk in de boot op weg naar onze eindbestemming Lankawi. Deze moest worden bereikt doormiddel van een 3 uur durende boottocht op een catamaran over de woeste zee. Het regende en het waaiden, de stroom viel een paar keer  uit af en toe vloog de boot wel erg hoog de lucht in. Maar mede dankzij wagen/zeeziekte tabletten kon iedereen de 3 uur lange boottocht doorstaan. Eenmaal aangekomen op Lankawi moesten we nog een klein uurtje met de bus rijden naar ons resort. Tijdens deze busreis maakte we kennis met onze nieuwe lokale gids genaamd Zam. Deze zal ons begeleiden tijdens onze laatste dagen in Maleisië. Tijdens de lunch namen we afscheid van onze Nederlandse reisleidster Fleur. Zij vloog aan het eind van de middag weer terug naar Kuala Lumpur. Na nog een laatste groepsfoto trok iedereen zijn eigen plan, wat voor ons vooral zee en zwembad betekende. Hier werden ook nog wat aapjes gekeken. Erg leuk dat ze zo dichtbij zitten. Echter moet je door de aapjes op het strand wel goed opletten op je spullen en of je niet in de apenpoep stapt. Savonds hebben we de dag nog rustig afgesloten met een diner op het resort aan de zee.