Eerste dag op Borneo

12 augustus 2019 - Kuching, Maleisië

De dag begon vandaag om 6:30 want om 8:00 werden we al beneden verwacht op weg naar het vliegveld. Om 11:00 stegen we op voor de derde vlucht in 4 dagen tijd. Na een korte vlucht landden we rond 12:45 op Borneo. We werden met de bus naar Kuching gebracht waar ons hotel voor de komende 2 nachten zich bevindt. Maar voordat we naar het hotel gingen kregen we eerst een city tour. We gingen langs een (prachtig) kattenbeeld die door de hele stad te zien zijn, en hebben ook nog langs het gemeentehuis gereden voor een kort fotomoment. Vervolgens gingen we nog naar een offer tempel waar Sanne en Rina beiden hun toekomst voorspelden doormidden van houten stokjes. Voor Sanne pakte dit een stuk positiever uit dan voor Rina. Puur toeval. Vervolgens kregen we nog een tour door het museum van Kuching en kwamen we nog langs een mooie moskee en hebben we door Little India gelopen. Na deze ‘korte’ city tour werden we door de bus naar ons hotel gebracht. Eenmaal hier aangekomen wisten we niet hoe snel we het zwembad moesten opzoeken, samen met alle andere groepsgenoten namen we het zwembad gelijk over. Savonds zijn we nog met de hele groep bij een restaurant gaan eten ter ere van Fleur haar verjaardag. In het hotel heeft  Fleur ook nog een erg lekkere taart gekregen voor haar verjaardag. Echter  wel met de verkeerde leeftijd. Na een lange maar gezellige maaltijd ging er nog een select groepje mensen naar de skybar van het hotel om Fleur haar verjaardag goed af te sluiten.

Martijn

Ps. Deze blog is pas in onze volgende ochtend  geplaatst. Als jullie dit lezen zijn wij alweer aan het wandelen door de jungle  :)

1. L.jansen:
    12 augustus 2019
    Sanne boft maar weer met zo'n gunstigge toekomst voorspelling. Fijn dat jullie na zo'n vermoeiende dag toch nog even lekker konden zwemmen.
  2. Maria:
    12 augustus 2019
    Dat is dus niet uitslapen Martijn! Tjongejonge half zeven dan draai ik me nog even om.
    Borneo geeft dus weer een heel andere sfeer. Veel warmer maak ik op uit jouw verslag!
    Die voorspelling met de stokjes was dus wel spannend en dan die uitslag. Rina zal er haar reis niet door laten beïnvloeden schat ik zo in! Geniet maar van elke dag. Wat je gehad hebt nemen ze je niet meer af!