Stadstour Kuala Lumpur

10 augustus 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

De eerste dag in Maleisië in Kuala Lumpur werden we al gewekt om 1 uur Nederlandse tijd, in Maleisië 7 uur ,dus voor ons gevoel midden in de nacht en dat nadat ik een hele nacht slaap in het vliegtuig had gemist! Nog vermeldenswaardig Rina was ‘s nachts wakker geworden van een hevig onweer terwijl de rest gewoon door sliep.
We werden door gids Fleur en local Lina opgehaald om 8:30uur. Dus om 7:30uur ontbijten. Ze hadden veel rijst, nasi, echt Aziatisch. Een paar croissants of toast met jam en wat fruit. Wel koffie.
We vertrokken met de bus naar een grot tempel, Batu Caves, buiten Kuala Lumpur, ongeveer 45 minuten rijden. Om de grot tempel te bereiken moesten we 272 treden beklimmen. Onze zonden zouden nu volgens het Hindoe geloof zijn vergeven. Ook moesten we op onze hoede zijn voor de ‘maffia’ apen op de trappen en in de grotten. Dit viel in praktijk reuze mee. In de tempel grot kreeg Sanne een offer maaltijd van Hindoestanen, erg lekker,  maar later offerde zij deze maaltijd aan de makaken.
We gingen terug naar Kuala Lumpur waar we het paleis van de koning mochten bekijken en foto’s maken met de wachters, te voet en te paard.
Door de drukte op de wegen waren we te laat voor een bezoek aan de Nationale Moskee : helaas.
De tour door de stad eindige met een fotoshoot van de twin towers, die we later in de middag nog gingen bezoeken. Na de lunch en een korte lunchpauze in onze suite zijn we gaan lopen naar de Twin Towers. Deze route, drie kwartier, ging merendeel ondergronds, heerlijk bij een buiten temperatuur van 35 graden .Geen metro maar ondergrondse tunnels voor voetgangers en winkelcentra.
We gingen naar de top van de Tower Two de 86e verdieping, 370 meter hoog, via 3 liften. Helaas was het zicht niet zo goed door de bosbranden op Borneo, deze veroorzaken bewolking in Kuala Lumpur. We hebben nog door het park gewandeld. In het park was een watershow, net niet zo mooi als in de Efteling. Wij konden deze zien vanaf het restaurant waar we hebben gegeten.

Guido

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maria:
    10 augustus 2019
    Jullie waren dus allemaal goed moe na de lange dag! Jij blij , Guido, dat er wat croissants te scoren waren! Dat was tenminste iets bekends op de vroege ochtend!
    272 treden op om een grot te bereiken vergt ook wel een goede conditie, maar die hebben jullie gelukkig wel. De makaken waren vast heel blij met de offermaaltijd die ze door Sanne aangeboden kregen!😏
    Mooi de foto’s die jullie gemaakt hebben. Jammer van het slechte zicht op de twin towers . Geniet maar van al het moois dat nog in het verschiet ligt. Dan genieten wij ook van jullie verhalen!
  2. Joke:
    10 augustus 2019
    Het zal allemaal wel erg geweldig zijn maar al die trappen beklimmen ik moet er niet aan denken
    Het is allemaal wel erg mooi en jullie zien veel
    Op naar de volgende dag
  3. L.jansen:
    11 augustus 2019
    Al jullie zonden zijn vergeven . Nu kunnen jullie de reis verder vervolmaken. Rina heeft tijdens het onweer goed gewaakt!!
    Nu naar de volgende bezienswaardigheden.