Cameron Highlands

17 augustus 2019 - Cameron Highlands, Maleisië

Zaterdag 17 augustus
Onze gids Fleur had het de afgelopen dagen al een paar keer voorzichtig laten vallen, maar toen leek het nog zo ver weg. Vandaag was de dag dat de wake up call om 5 uur ging!! We moesten namelijk om half 7 in de bus zitten, zodat we het vliegtuig van half 10 hadden, terug naar het vaste land. Echter weten jullie dat ik erg gehecht ben aan mijn slaap, dus Tom en ik hebben vals gespeeld. We hebben de hoorn van de telefoon gehaald, zodat de wake up call niet zou gaan en zelf onze wekker gezet op 5:45. Het ontbijt ging toch pas om 6 uur open. Drie kwartier extra slaap in de pocket. De busreis naar het vliegveld en de vlucht zelf verliepen soepel. De langere mensen onder ons mistten alleen wat beenruimte en een comfortabele rugleuning in het vliegtuig. We vlogen vandaag met Air Asia ipv de gebruikelijke Malaysia Air. Het was duidelijk dat de stoelen bij Air Asia alleen gemaakt zijn voor Aziaten. Gelukkig was de vlucht maar 1,5 uur. Na de landing heeft iedereen eerst nog een broodje Subway genuttigd op het vliegveld voordat we aan de 6 uur lange busreis naar ons hotel in de Cameron Highlands begonnen. De eerste twee uur was het nog een rechte weg, waardoor (bijna) iedereen in de bus een dutje kon doen. Maar de rest van de reis was een lange weg met heel veel haarspeldbochten. Onderweg zijn we nog gestopt bij een mooie waterval, waar meer water uitstroomde dan bij de hike gisteren. Bij de waterval kregen we ook nog de mogelijkheid om durians te proeven. Ook wel het smelly fruit genoemd hier. De smaak is iets minder erg dan de geur, maar zeker geen favoriet. Daarna zijn we nog langs gegaan bij de Orang Asli stam. Hier hebben we snoep uitgedeeld aan de kinderen als bedankje omdat we langs mochten komen. Er waren niet zo heel veel kinderen, dus de kinderen die er waren hebben een hele berg snoep gekregen. Om 19:00 kwamen we aan bij het hotel waarna we zijn gaan eten en rustig aan hebben gedaan.
Morgen hebben we weer veel op de planning staan.

Sanne en Tom

20190817_172925IMG-20190817-WA0007IMG-20190817-WA0018IMG-20190817-WA0021

1. Maria:
    17 augustus 2019
    Dat was dus wel een lange dag! Misschien dan nu maar wat vroeger naar bed!😏😴😴
  2. L.jansen:
    18 augustus 2019
    Gelukkig na 3 kwartier extra slaap aan de volgende reis. Zes uur in de bus is ook wel erg lang.!!
  3. Ton DUK:
    19 augustus 2019
    Durian...in menig hotels verboden om mee te nemen..ik vind 'm wel lekker...durian-ijs /durianyoghurt
    Cameron Highlands..voor de nerds onder de wielerliefhebbers natuurlijk bekend uit de Tour of Langkawi ..
    Salam